פָסָדָת החופה סוף סולצינר

הנחייה:
אורית פרייליך

טקס החתונה המסורתי אומנם מסמל נצחיות, אך אופן פרדוקסלי, הוא טומן בתוכו אלמנטים חד – פעמיים רבים שמאבדים ממשמעותם בבוקר שאחרי, במיוחד אלו הקשורים בלבוש. 

"הנושא עורר בי השראה מתוך חוויתי האישית בתכנון החתונה שלי,  נוכחתי לדעת כי מדובר בתעשייה משומנת היטב,  שמטרתה העיקרית היא עמידה במוסכמה חברתית –  אירוע ממותג, שמצטלם טוב." מסבירה סולצינר

בגדי הכלה מאבדים את משמעותם ביום שאחרי וזה נושא שדובר רבות, אך לעומתם בגדי החתן לא סופגים כלל ביקורת, למרות שהם מאבדים את משמעותם עוד באותו הערב כשהחתן "עובר לטי-שירט" מיד אחרי טקס החופה, והמחויטים נשארים מאחור. 

סולצינר יצרה קולקציית גברים שמצוטטת ברובה מהעולם המחוייט, שבכוונתה להציג את הפרדוקס שמאחורי הרעיון החד פעמי שחליפת החתן מייצגת ביצירת "פאסדה", במטרה לייצר מערכות שהן למעשה תפאורה בהצגת החתונות. את הבדים היא יצרה בעצמה, בטכניקות שונות בסריגה ובטכניקת "הפאנץ' נידל",והם באים להעצים את המתח בין חומרים רכים אלו אל מול העולם המחוייט המסורתי. אלו תפקידם ליצור מצג שווא, בחתונה הישראלית שבה חשובה הנראות ולא המציאות.