חטיף לאמצע-לילה נועה צרור

נועה צרור, מנהלת מוצר בעולם הרפואי, בשנים האחרונות בתחום התזונה והסוכרת, ובקרוב בתחום רפואת שיניים. בעלת תואר ראשון במדעי המחשב. 

המחקר  שלה עסק באופן בו הסביבה ועיצוב הסביבה משפיע על הרגלי האכילה והבריאות שלנו. ובפרט, הושם דגש על הדרך בה חברות המזון הגדולות מכתיבות וממציאות את הרגלי האכילה שלנו, תמיד עם אינטרס כלכלי חזק מהאינטרס הבריאותי שלנו. כך למשל, חברות דגני הבוקר הראשונות ששינו לחלוטין את ארוחת הבוקר בעולם המערבי, חברת הקפה שהמציאה את המונח ״הפסקת הקפה״, שיווק של מוצרי מזון במסרים שכלל לא קשורים לאוכל עצמו, כמו לבלות עוד זמן עם הילדים, ועד למנהג של ארוחת ערב על הספה עם מגשית TV-Dinner. 

כאקט ביקורתי, עיצבתי מוצר מזון לאכילה בהתעוררות באמצע הלילה במטרה לייצר הרגל אכילה חדש. בניסיון לתפוס את חלון הזמן היחיד שעוד אין לנו בו ארוחה רשמית, המוצר החדש מתחקה אחר אותן הטכניקות: שימוש במסרים שמתיימרים לפתור את אחת המועקות של התקופה, של לחץ וחרדה שלעיתים קרובות גם ישפיעו על איכות השינה שלנו, העמסת המוצר בתוספי תזונה, והשימוש בהרגל שהוא על סף הפרעת אכילה. 

המטרה היא לפתוח את המחשבה של הצופה למקור ההרגלים הקיימים שלנו ואת מי בדיוק הם משרתים.